Σύμπλεγμα Βιταμινών Β: Ένας πολύτιμος σύμμαχος για τον οργανισμό μας

Αυτή η ομάδα υδατοδιαλυτών βιταμινών, που συχνά αναφέρεται ως «σύμπλεγμα βιταμινών Β», διαδραματίζει βασικό ρόλο σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού μας, από τον μεταβολισμό της ενέργειας έως τη λειτουργία των νεύρων. Το σύμπλεγμα αυτό αποτελείται από οκτώ διαφορετικές βιταμίνες, η καθεμία με τις δικές της μοναδικές ιδιότητες και οφέλη, που όλες μαζί συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας.

Όπως αναφέραμε, το σύμπλεγμα των βιταμινών Β αποτελείται από οκτώ διαφορετικές βιταμίνες, με την καθεμία να συμβάλλει με διαφορετικό τρόπο στον οργανισμό μας.

– Θειαμίνη (Β1): Η θειαμίνη είναι απαραίτητη για τη μετατροπή των υδατανθράκων σε ενέργεια, την υποστήριξη της σωστής λειτουργίας των νεύρων και την υποβοήθηση της σύνθεσης του DNA και του RNA. Διαδραματίζει επίσης ζωτικό ρόλο στη διατήρηση ενός υγιούς καρδιαγγειακού συστήματος.

– Ριβοφλαβίνη (Β2): Η ριβοφλαβίνη συντελεί στην παραγωγή ενέργειας, αλλά και στην κυτταρική ανάπτυξη και τον μεταβολισμό των λιπών, των φαρμάκων και των στεροειδών. Η ριβοφλαβίνη έχει επίσης σημαντικό ρόλο στη διατήρηση υγιούς δέρματος, ματιών και του νευρικού μας συστήματος.

– Νιασίνη (Β3): Η νιασίνη είναι καθοριστικής σημασίας για τη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια και διαδραματίζει βασικό ρόλο στην επιδιόρθωση του DNA και την ανάπλαση των κυττάρων. Συμβάλλει επίσης στη διατήρηση υγιούς δέρματος, τη σωστή πέψη και εμπλέκεται στη διαχείριση της χοληστερόλης.

– Παντοθενικό οξύ (Β5): Το παντοθενικό οξύ είναι αναπόσπαστο μέρος της σύνθεσης του συνενζύμου Α (CoA), το οποίο είναι απαραίτητο για τον ενεργειακό μεταβολισμό. Συμμετέχει επίσης στην παραγωγή ορμονών και χοληστερόλης.

– Πυριδοξίνη (Β6): Η πυριδοξίνη συμμετέχει σε περισσότερες από 100 ενζυματικές αντιδράσεις στο σώμα, συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού των αμινοξέων, της σύνθεσης νευροδιαβιβαστών και του σχηματισμού ερυθρών αιμοσφαιρίων. Υποστηρίζει επίσης την ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και συμβάλλει στη ρύθμιση της διάθεσης και του ύπνου.

– Βιοτίνη (Β7): Η βιοτίνη έχει καθοριστικό ρόλο στον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των λιπών και των αμινοξέων, καθιστώντας την απαραίτητη για την παραγωγή ενέργειας. Επιπλέον, παίζει ρόλο στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών.

– Φυλλικό οξύ (Β9): Το φυλλικό οξύ είναι ζωτικής σημασίας για τη σύνθεση του DNA και τη διαίρεση των κυττάρων, γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα σημαντικό σε περιόδους ταχείας ανάπτυξης και εξέλιξης, όπως η εγκυμοσύνη. Υποστηρίζει επίσης τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και συμβάλλει στην πρόληψη των ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα στα βρέφη.

– Κοβαλαμίνη (Β12): Η κοβαλαμίνη είναι απαραίτητη για τη σύνθεση του DNA, τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και τη νευρολογική λειτουργία. Βοηθά επίσης στον μεταβολισμό των λιπαρών οξέων και ορισμένων αμινοξέων.

vitaminb

Παρόλο που μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής μπορούμε να λάβουμε επαρκείς ποσότητες βιταμινών Β, ορισμένοι παράγοντες μπορούν να αυξήσουν τη ζήτηση του οργανισμού για τις βιταμίνες αυτές, και συνεπώς να χρειάζεται η λήψη κάποιου συμπληρώματος. Ενδεικτικά, οι παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την επάρκεια βιταμινών Β είναι:

Το άγχος: Το χρόνιο στρες μπορεί να εξαντλήσει τα αποθέματα βιταμινών Β λόγω της αυξημένης ενεργειακής δαπάνης και του μεταβαλλόμενου μεταβολισμού.

Κακές διατροφικές επιλογές: Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένα τρόφιμα ή με έλλειψη ποικιλίας μπορεί να μην παρέχουν επαρκή επίπεδα βιταμινών Β.

Ιατρικές παθήσεις: Ορισμένες ιατρικές παθήσεις, όπως διαταραχές δυσαπορρόφησης ή γαστρεντερικές επεμβάσεις, μπορεί να επηρεάσουν την απορρόφηση των βιταμινών Β.

Εγκυμοσύνη και γαλουχία: Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, η ζήτηση για βιταμίνες Β, ιδιαίτερα φυλλικό οξύ και Β12, αυξάνεται για την υποστήριξη της ανάπτυξης του εμβρύου και της παραγωγής γάλακτος.

Για τα άτομα που αντιμετωπίζουν αυτές τις προκλήσεις ή για όσους έχουν συγκεκριμένες ανησυχίες για την υγεία τους, η συμπληρωματική χορήγηση μιας βιταμίνης του συμπλέγματος Β μπορεί να είναι ευεργετική. Αυτά τα συμπληρώματα προσφέρουν έναν βολικό και αξιόπιστο τρόπο για να διασφαλιστεί η επαρκής πρόσληψη όλων των βιταμινών Β, συμβάλλοντας στην υποστήριξη της συνολικής υγείας και ευεξίας.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της βέλτιστης υγείας και ζωτικότητας του οργανισμού καθώς ο ρόλος τους είναι σημαντικός για έναν μεγάλο αριθμό των λειτουργιών του. Αναγνωρίζοντας τη σημασία των βιταμινών του συμπλέγματος Β και λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα για να εξασφαλίσουμε επαρκή πρόσληψη, κάνουμε ένα δώρο στον οργανισμό μας.

Πηγές: National Institutes of Health. (2022). Office of Dietary Supplements – B Vitamins Fact Sheet for Health Professionals. https://ods.od.nih.gov/factsheets/BVitamins-HealthProfessional/

Kennedy, D. O. (2016). B vitamins and the brain: Mechanisms, dose and efficacy—a review. Nutrients, 8(2), 68.

Μπορείτε να βρείτε τα καινοτόμα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS ADVANCED HEALTH CARE και VITASTRIPS πατώντας εδώ.

Μπορείτε να βρείτε τα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS στη λίστα συνεργαζόμενων φαρμακείων πατώντας εδώ

Ακολουθήστε μας στα Social Media για περισσότερα tips σχετικά με την υγεία:

Instagram

Facebook

LinkedIn

2 Σχόλια

  1. Pingback:Βιταμίνη Β12 και Vegan Διατροφή: Όσα χρειάζεται να γνωρίζουμε

  2. Pingback:Τα συχνότερα συμπτώματα έλλειψης βιταμινών Β - VITASTRIPS

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *