Βιταμίνη C: Ο ισχυρός σύμμαχος της υγείας!

 Η έλλειψή βιταμίνης C προκαλεί συμπτώματα όπως ατονία, κόπωση, αδυναμία του οργανισμού να ανταπεξέλθει σε λοιμώξεις και ασθένειες, αργή επούλωση των πληγών και αργή αποκατάσταση του δέρματος.

Ένα από τα βασικά τις πλεονεκτήματα της βιταμίνης C είναι η συμβολή της στην αύξηση της παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία αποτελούν κύριο στοιχείο του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα λευκά αιμοσφαίρια και συγκεκριμένα τα λεμφοκύτταρα, αποτελούν τον πρώτο «στρατό» του ανοσοποιητικού συστήματος κατά των παθογόνων μικροοργανισμών και βακτηρίων. Η βιταμίνη C βοηθάει στην ενίσχυση αυτών των κυττάρων, βελτιώνοντας την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν επιθέσεις από ιούς, βακτήρια και άλλα μικρόβια. Επιπλέον, βοηθάει στην παραγωγή αντισωμάτων που τα αναγνωρίζουν και τα καταπολεμούν. 

Παράλληλα, η βιταμίνη C συμβάλλει και στη βελτίωση της λειτουργία των φαγοκυττάρων τα οποία προστατεύουν το σώμα απορροφώντας επιβλαβή ξένα σωματίδια, βακτήρια και νεκρά ή κύτταρα σε απόπτωση (κύτταρα που πεθαίνουν).

Η βιταμίνη C συμβάλλει στη σύνθεση κολλαγόνου, που είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της ελαστικότητας και τη νεανική όψη του δέρματος. Επιπλέον, συμβάλλει στην επούλωση των πληγών και την αντιμετώπιση σημαδιών και ουλών.

Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, δηλαδή προστατεύει τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν οξειδωτικό στρες, κακοήθειες και πολλές ακόμη χρόνιες παθήσεις.

Ο οργανισμός χρειάζεται τη βιταμίνη C για να απορροφήσει τον σίδηρο που προσλαμβάνεται από τις διατροφικές πηγές. 

βιταμίνη C

Πλούσιες πηγές βιταμίνης C είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, ιδιαίτερα όσα έχουν έντονο κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα. Αν και τα εσπεριδοειδή όπως πορτοκάλια και λεμόνια είναι ίσως οι πιο δημοφιλείς πηγές της βιταμίνης, υπάρχουν και άλλα φρούτα και λαχανικά που μας την προσφέρουν όπως:

  • Μούρα (φράουλες, βατόμουρα, σμέουρα)
  • Ακτινίδια
  • Ανανάς
  • Μάνγκο
  • Παπάγια
  • Καρπούζι, πεπόνι
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, λάχανο, σέσκουλα)
  • Πιπεριές (ιδιαίτερα κόκκινες και κίτρινες πιπεριές)
  • Ντομάτες
  • Μπρόκολα
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Κουνουπίδι

Πολλές φορές η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη βιταμίνης C μέσω της διατροφής καθίσταται δύσκολη εξαιτίας των ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών που επικρατούν παγκοσμίως. Η ημερήσια συνιστώμενη δόση είναι 75mg για τις γυναίκες και 90mg για τους άντρες, ωστόσο, ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός οπότε και οι ανάγκες θα πρέπει να καθορίζονται από τον θεράποντα ιατρό. 

Σε περιπτώσεις ελλείψεων ή αυξημένων αναγκών, χορηγούνται συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν βιταμίνη C.

Θέλεις να μαθαίνεις όλα τα νέα για την υγεία; Ακολούθησε τη σελίδα μας στο Facebook & κάνε like στο  προφίλ μας στο Instagram.

Γνωρίστε τα καινοτόμα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS πατώντας εδώ.

Πηγές

Carr AC, Maggini S. Vitamin C and Immune Function. Nutrients. 2017 Nov 3;9(11):1211. doi: 10.3390/nu9111211. PMID: 29099763; PMCID: PMC5707683.

Pullar JM, Carr AC, Vissers MCM. The Roles of Vitamin C in Skin Health. Nutrients. 2017 Aug 12;9(8):866. doi: 10.3390/nu9080866. PMID: 28805671; PMCID: PMC5579659.

Granger M, Eck P. Dietary Vitamin C in Human Health. Adv Food Nutr Res. 2018;83:281-310. doi: 10.1016/bs.afnr.2017.11.006. Epub 2018 Feb 16. PMID: 29477224.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *