Ποιες βιταμίνες προστατεύουν το δέρμα μας από τον ήλιο;

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά, ήδη έχουμε περάσει τους πρώτους… καύσωνες και η ζέστη συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς!

Ο ελληνικός ήλιος είναι τόσο αγαπημένος και αποτελεί πόλο έλξης για ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, δεδομένου ότι τουρίστες από όλον τον κόσμο συρρέουν στη χώρα μας να απολαύσουν τον «Greek sun», όπως τον χαρακτηρίζουν.

Και πράγματι, η έκθεση στον ήλιο έχει πάρα πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας. Ας μην ξεχνάμε ότι το σώμα μας συνθέτει βιταμίνη D μέσω της ηλιακής ακτινοβολίας καθώς είναι μια βιταμίνη την οποία δεν μπορούμε εύκολα να βρούμε μέσω της τροφής.

Ωστόσο, ενώ η έκθεση -πάντα με μέτρο- στον ήλιο είναι καλή όχι μόνο για την πρόσληψη βιταμίνης D αλλά και για τη γενικότερη ευφορία και διάθεσή μας, υπάρχει ο κίνδυνος  ηλιακών εγκαυμάτων και πρόωρης γήρανσης του δέρματος. 

Η βασική άμυνα του οργανισμού μας ενάντια στις βλαβερές ακτίνες του ηλίου είναι, φυσικά, τα αντηλιακά, ωστόσο, η επαρκής πρόσληψη ορισμένων βιταμινών μπορούν να προσφέρουν ένα επιπλέον στρώμα προστασίας.

Ποιες είναι αυτές;

Ορισμένες βιταμίνες δρουν ως αντιοξειδωτικά, δηλαδή ως ουσίες που εξουδετερώνουν τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες, που δημιουργούνται από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, βλάπτουν τα κύτταρα του δέρματος και συμβάλλουν στην εμφάνιση ρυτίδων και κηλίδων. Πιο συγκεκριμένα:

Αυτή η πολύτιμη βιταμίνη με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση βοηθά την ανάπλαση του δέρματος και προστατεύει από τις βλάβες που μπορεί να μας προκαλέσει η ηλιακή ακτινοβολία. Μπορούμε να βρούμε τη βιταμίνη C στα εσπεριδοειδή, τα μούρα και τα φυλλώδη λαχανικά.

Ακόμα μία βιταμίνη – μαχητής των ελεύθερων ριζών, η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ηλιακών εγκαυμάτων και στη βελτίωση της επούλωσης του δέρματος. Τα αμύγδαλα, τα αβοκάντο και οι ηλιόσποροι είναι καλές πηγές που μπορούμε να λάβουμε από τη διατροφή μας.

vitamini E, vitamini A, vitamini C, ilios

Βασικός συντελεστής στον κυτταρικό κύκλο εργασιών και την επιδιόρθωση του δέρματος, η βιταμίνη Α προάγει επίσης την παραγωγή κολλαγόνου, διατηρώντας το δέρμα σφριγηλό και νεανικό, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να αποβεί επιβλαβής για τον οργανισμό μας. Οι γλυκοπατάτες, τα καρότα και το πεπόνι είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α.

Τι πρέπει να προσέχουμε

Ενώ αυτές οι βιταμίνες συμβάλλουν στη συνολική υγεία και διατήρηση της καλής κατάστασης του δέρματος, δεν αποτελούν πανάκεια ούτε μαγικά κόλπα. 

Αυτό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι δεν αφήνουμε την υγεία του δέρματός μας μόνο στις βιταμίνες που λαμβάνουμε και πότε δεν θεωρούμε ότι μπορούν οι βιταμίνες αυτές να αντικαταστήσουν το αντιηλιακό. 

Προκειμένου να πετύχουμε τη βέλτιστη δυνατή προστασία από τον ήλιο, είναι καλό να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας τροφές που περιέχουν τις παραπάνω βιταμίνες αλλά και να μην ξεχνάμε να προστατευόμαστε γενικά από τον ήλιο -όχι μόνο όταν είμαστε στη θάλασσα αλλά και το καλοκαίρι στην πόλη!

Αντηλιακό: Δεν ξεχνάμε το αντιηλιακό μας καθημερινά σε μια γενναιόδωρη ποσότητα προκειμένου να προστατεύουμε τις εκτεθειμένες στον ήλιο περιοχές. Καλό είναι να προτιμούμε αντιηλιακά με δείκτη προστασίας SPF 30 ή υψηλότερο και να επαναλαμβάνουμε την εφαρμογή κάθε δύο ώρες ή πιο συχνά αν κολυμπάμε ή ιδρώνουμε.

Ηλιοπροστατευτική ενδυμασία: Καλό είναι να καλύπτουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του σώματός μας που είναι εκτεθειμένο στον ήλιο, επιλέγοντας σωστά υφάσματα και μεγάλα καπέλα.

Αναζητούμε τη σκιά: Καλό είναι να αποφεύγουμε να περπατάμε ή να βρισκόμαστε στον ήλιο τις ώρες όπου η ηλιακή ακτινοβολία είναι πιο έντονη (10 π.μ. έως 4 μ.μ.), και αν αυτό δεν είναι δυνατόν να μένουμε όσο το δυνατόν περισσότερο σε σκιά ή να χρησιμοποιούμε ομπρέλα.

Μπορείτε να βρείτε τα καινοτόμα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS ADVANCED HEALTH CARE και VITASTRIPS πατώντας εδώ.

Μπορείτε να βρείτε τα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS στη λίστα συνεργαζόμενων φαρμακείων πατώντας εδώ

Ακολουθήστε μας στα Social Media για περισσότερα tips σχετικά με την υγεία:

Instagram

Facebook

LinkedIn

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *