Χαλάρωση πριν τον ύπνο: 4 Tips για να μια σωστή ρουτίνα ύπνου

Είναι αλήθεια ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ύπνο. Δυστυχώς, ο σύγχρονος ρυθμός της ζωής και η απαιτητική καθημερινότητα μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τα επίπεδα στρες στον οργανισμό μας αλλά και την ποιότητα του ύπνου μας. 

Το στρες «ξεσπάει» τις βραδινές ώρες και ως αποτέλεσμα έχει να στριφογυρνάμε στο κρεβάτι μας ανήσυχα, μετρώντας «προβατάκια» που αρνούνται πεισματικά να μας κοιμήσουν!

Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να φροντίσουμε το σώμα μας και την ξεκούρασή μας και να προετοιμάσουμε τόσο το σώμα όσο και το μυαλό μας για μια νύχτα ποιοτικού ύπνου; 

Εισάγουμε στην καθημερινότητά μας μια νυχτερινή ρουτίνα.

Οι περισσότεροι από εμάς όταν ξυπνάμε ακολουθούμε μια ρουτίνα από τη στιγμή που ανοίγουμε τα μάτια μας μέχρι τη στιγμή που βγαίνουμε από το σπίτι.

Ακριβώς όπως αυτό το πρωινό «τελετουργικό» δίνει τον τόνο της ημέρας μας, έτσι και η βραδινή ρουτίνα δίνει σήματα στο σώμα μας ότι ήρθε η ώρα να χαλαρώσει. Δημιουργώντας μια ρεαλιστική ρουτίνα ύπνου μπορούμε να ρυθμίσουμε τον κύκλο ύπνου-αφύπνισης, που είναι γνωστός και ως κιρκάδιος ρυθμός. Η ηρεμία του μυαλού μας και η σωματική χαλάρωση έχει αμέτρητα οφέλη:

Ο συνεπής καθημερινός ρυθμός ενισχύει τον κιρκάδιο ρυθμό, που είναι το εσωτερικό ρολόι του σώματός μας. Αυτό το «ρολόι» ρυθμίζει τον κύκλο ύπνου-αφύπνισης, διευκολύνοντας μας να αποκοιμηθούμε πιο γρήγορα και να μη διαταρράσεται ο ύπνος μας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δηλαδή να μην ξυπνάμε ξαφνικά μέσα στη νύχτα.  Ο βαθύτερος ύπνος επιτρέπει στο σώμα μας να επουλώνεται από την καθημερινή του καταπόνηση και επιπλέον συμβάλλει στη βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και συνολική ευεξία.

Η ώρα πριν από τον ύπνο είναι η ιδανικότερη στιγμή για να χαλαρώσουμε και να αποφορτιστούμε. Μια σωστή και αποτελεσματική ρουτίνα ύπνου περιλαμβάνει δραστηριότητες που ηρεμούν και δίνουν σήμερα στον εγκέφαλό μας ότι ήρθε η ώρα να απενεργοποιηθεί από τις έγνοιες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας.  Αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά τις ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη, οδηγώντας σε μεγαλύτερη χαλάρωση και προετοιμάζοντάς μας για ύπνο.

Ένας καλός και ποιοτικός ύπνος κατά τη διάρκεια της ημέρας επεκτείνεται και το επόμενο πρωί. Όταν ξυπνάμε ξεκούραστοι, με μια αίσθηση αναζωογόνησης, αυτομάτως βελτιώνεται διάθεση και η εγρήγορσή μας. Η ξεκούραση τις βραδινές ώρες συμβάλλει σημαντικά στη συγκέντρωση και στη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας για όλη τη διάρκεια της ημέρας, οδηγώντας σε μια πιο ευχάριστη και θετική ημέρα.

Ο ποιοτικός ύπνος δεν είναι απαραίτητος για τη διάθεση και τη σωματική ξεκούραση -τροφοδοτεί την εγκεφαλική μας λειτουργία. Κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου, ο εγκέφαλός μας παγιώνει μνήμες και επεξεργάζεται πληροφορίες με αποτέλεσμα να ενισχύεται η γνωστική μας λειτουργία. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη εστίαση, συγκέντρωση και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Έτσι, έχοντας ξεκουράσει τον εγκέφαλό μας, μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις εργασίες και τις υποχρεώσεις μας με μεγαλύτερη σαφήνεια και αποτελεσματικότητα, ενισχύοντας τη συνολική μας παραγωγικότητα.

Τα θετικά αποτελέσματα ενός καλού νυχτερινού ύπνου επεκτείνονται πολύ πέρα από το να αισθανόμαστε καλά την επόμενη μέρα. Η χρόνια στέρηση ύπνου έχει συνδεθεί με διάφορα προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και της παχυσαρκίας.  Μια συνεπής νυχτερινή ρουτίνα που συμβάλλει στον ποιοτικό ύπνο μπορεί να συμβάλει μακροπρόθεσμα σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Ένα αρχικό βήμα για μια αποτελεσματική ρουτίνα ύπνου είναι να πηγαίνουμε για ύπνο και να ξυπνάμε τις ίδιες ώρες, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα και ανεξαρτήτως υποχρεώσεων. Αυτό το πρόγραμμα ενισχύει τον κιρκάδιο ρυθμό και βοηθάει στην αποτελεσματική ξεκούραση.

ypnos, routina, xalarosi

Οι φωτεινές οθόνες και το έντονο φως καταστέλλουν τη μελατονίνη, την ορμόνη του ύπνου. Για τον λόγο αυτό προτιμάμε χαμηλό φωτισμό ή φως από κεριά την ώρα πριν από τον ύπνο. Αυτό ισχύει και για τις ηλεκτρονικές μας συσκευές: είναι καλό να τις απενεργοποιούμε καθώς το μπλε φως που εκπέμπεται από τις ηλεκτρονικές συσκευές διαταράσσει τις συνήθειες του ύπνου. Αποφεύγουμε τις οθόνες για τουλάχιστον μία ώρα πριν από τον ύπνο.

Ένα ζεστό μπάνιο, μερικές ελαφριές διατάσεις ή 10 λεπτά διαλογισμού αρκούν για να θέσουμε το μυαλό και το σώμα μας σε κατάσταση ύπνου. Δεν χρειάζεται να αφιερώσουμε ιδιαίτερη ώρα για τις παραπάνω τεχνικές αλλά τα αποτελέσματα είναι θεαματικά για την αποφόρτισή μας.

Το υπνοδωμάτιό μας είναι ο χώρος που κατεξοχήν είναι διαμορφωμένος για ύπνο. Βεβαιωνόμαστε ότι το υπνοδωμάτιό μας είναι δροσερό, σκοτεινό και ήσυχο και ότι δεν βρίσκονται στο δωμάτιο πράγματα που μας αποσπούν. Ένα ήρεμο περιβάλλον οδηγεί σε έναν ήρεμο ύπνο.

Αν πιστεύεις ότι ακόμα αντιμετωπίζεις προβλήματα με τον ύπνο σου, δοκίμασε το Vitastrips Sleep, καθώς βοηθά στη βελτίωση του κύκλου εγρήγορσης – ύπνου, την επαναρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού, τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και την αίσθηση φρεσκάδας και αναζωογόνησης όταν ξυπνάτε και, το πιο σημαντικό, είναι εθιστικό.

Όνειρα γλυκά!

Μπορείτε να βρείτε τα καινοτόμα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS ADVANCED HEALTH CARE και VITASTRIPS πατώντας εδώ.

Μπορείτε να βρείτε τα συμπληρώματα διατροφής VITASTRIPS στη λίστα συνεργαζόμενων φαρμακείων πατώντας εδώ

Ακολουθήστε μας στα Social Media για περισσότερα tips σχετικά με την υγεία:

Ένα Σχόλιο

  1. Pingback:Έχεις άγχος; Δοκίμασε 5 τεχνικές που θα σε ηρεμήσουν αμέσως!

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *